تجارت فروشنده با مصرف کننده

b2cدر بین انواع مختلف تجارت الکترونیکی ، با توجه به گسترش اینترنت ، تجارتی که بین فروشنده و مصرف کننده صورت می گیرد از انواع رایج محسوب می شود. در این نوع تجارت انواع و اقسام کالاها به صورت نو و دست دوم مورد معامله قرار می گیرد.این نوع تجارت که از آن تحت عنوان B2C یاد می شود با راه اندازی سایت هایی از قبیل آمازون مطرح گردید که در یک طرف این معامله ، فروشنده قرار دارد که خود می تواند تولید کننده نیز باشد و در طرف دیگر خریدار. باید بدانیم که مشتری به صورت پیش فرض به مدل سنتی خرید ، خو گرفته است بنابراین فروشنده مجازی باید فضا را بسیار راحت و قابل فهم ، همانند فضای سنتی و البته با امنیت بالا فراهم بسازد تا خریدار این فضا را ترجیح داده و خرید خود را انجام بدهد.موفقیت در این مدل تا حد زیادی به تجارب مثبت کاربران بستگی خواهد داشت که میتوانند خرید کرده باشند و حتی می توانند خریدی از شما نکرده باشند.شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند باید بتوانند محیط آنلاین نیرومندی را تدارک ببینند تا بتوانند رضایت مشتری را فراهم آورند ، در فراهم آوردن این احساس یعنی حس رضایتمندی مشتری آنلاین ، متن و گرافیکی که مشتری به جای فروشنده با آن مواجه است بسیار موثر می باشد بنابراین طراحی زیبا ، استاندارد و کاربردپذیر نقش به سزایی در رسیدن به این مهم خواهد داشت.با توجه به گسترش دستگاه های متصل به اینترنت طراحی واکنش گرا فروشگاه شما ، خرید آسان تر و بهتری را برای کاربر به ارمغان می آورد همینطور با هک شدن و مسانل امنیتی از این قبیل، در بازه ای از زمان این نوع تجارت به شدت کاهش پیدا کرده است ، لذا توجه به امنیت ، شاید از تمامی موارد ذکر شده در بالا از اهمیت بالاتری برخوردار باشد. در کشور ما هنوز به صورت گسترده این نوع از معامله حتی در بین کاربران حرفه ای اینترنت ، جا نیفتاده است که لازمه ای آن فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب می باشد.